A víz és a magnézium

Biztos Önnel is előfordult már, hogy éjszaka kellemetlenül begörcsölt a vádlija. Ennek egyik oka lehet a magnéziumhiány. 

A magnézium az élőlények egyik legfontosabb eleme. A növényekben és az állatokban éppúgy megtalálható, mint az emberben. Szervezetünk számos pontján szerepet játszik: a sejtekben, az izmokban, a csontokban, de még a vérben is. A magnéziumnak szerepe van többek között a csontok és a fogak kifejlődésért, illetve az idegrendszer és az izmok helyes működéséért is.

A magnéziumot azonban a szervezet nem képes előállítani, így kizárólag a megfelelő étrenddel tudjuk bevinni a szükséges mennyiséget. A modern étkezési szokások gyakran nem veszik figyelembe ezt a tényt, ezért különösen fontos, hogy tudatosan figyeljünk a magnézium folyamatos pótlására. A búzakorpa és a búzacsíra magnéziumban kifejezetten gazdag élelmiszerek, de magas magnéziumtartalmúak az olajos magvak, a csokoládé, a száraz hüvelyesek és a csipkebogyó is. 

Nem árt tudni, hogy nőknél az ajánlott napi magnézium mennyiség alsó határa 310 mg a férfiaknál pedig 400 mg körül van meghatározva. Sportolók magnézium-szükséglete ennek az ajánlott mennyiségnek akár kétszerese is lehet, hiszen nagyobb izommunkát végeznek és az anyagcseréjük is felgyorsul.

Rendkívül sok jele lehet annak, hogy nem biztosítjuk szervezetünk számára a napi magnéziumszükségletet, hiszen a magnéziumhiány okozhat fáradékonyságot, étvágytalanságot, ingerlékenységet, émelygést, izomrángást és alvási zavarokat is. Ennél súlyosabb problémákat is megelőzhetünk azonban a megfelelő mennyiségű magnézium fogyasztásával, ugyanis több kutatás kimutatta, hogy magnézium-bevitellel csökkenthető a szívinfarktus és a stroke kockázata.

A BWT Mg2+ vízszűrő kancsója literenként akár 24 mg/l magnéziumot is juttathat a vízhez - vízkeménységtől függően.