Így maradj hidratált!
Tippek és trükkök, hogy a napi 2 liter
folyadék elfogyasztása gond nélkül menjen.

Fáradtnak, kedvetlennek érzed magad?

Így maradj hidratált!

 

Tippek és trükkök, hogy a napi 2 liter folyadék elfogyasztása gond nélkül menjen.

 

Ma már mindenki tudja, hogy milyen fontos, hogy szervezetünket ellássuk a megfelelő mennyiségű folyadékkal. Azonban sokan megfeledkeznek erről a mai rohanó világukban a mindennap feszített tempóban erről, és 1-2 pohár folyadékkal húzzák ki egész nap. Ilyenkor a fejünk megfájdulhat, szédülhetünk, a fáradság tüneteit érezhetjük magunkon, az anyagcserénk lelassul, a bőrünk veszít rugalmasságából.

 

Mit tegyünk?

Az ember, főleg a munkahelyén gyakran megfeledkezünk a megfelelő folyadékpótlásról. Ideális az volna, ha a napi szükséges vízmennyiséget már reggel odakészítenénk magunknak – például tarthatjuk az íróasztalon. A BWT magnéziumos szűrőkancsója egyszerre 1,5 liter vizet tud megszűrni, így a naponta minimum ajánlott vízmennyiségről már a kancsó egyszeri feltöltésével gondoskodtunk. Ha már unjuk a vizet, feldobhatjuk egy pár szelet narancskarikával, fahéjjal és pár darab zsályalevéllel a vizet.

 

További érdekes receptet itt tölthetsz le:

BWT (v)ízélmények

 

Ma már iOS és Andorid rendszerre is elérhetők olyan applikációk, amelyek a napi megfelelő vízfogyasztásra figyelmeztetnek. Ilyen például az Aqualert vagy a Water your body applikációk Andoridra, vagy a iOS rendszer használóknak a iDrated vagy a 8 glasses a day.

 

Ahhoz, hogy hidratáltak maradjunk, fogyasszunk magas víztartalmú ételeket, zöldségeket, gyümölcsöket, például brokkolit, répát vagy görögdinnyét, narancsot, grapefruitot. A táplálék mellett természetesen kiemelkedően fontos a folyadékfogyasztás. Ahogyan azt a magazinok fotó-összeállításaiban már évek óta megfigyelhetjük, a hollywoodi sztárok egy lépést sem tesznek vizes palackjaik nélkül. Vegyünk róluk példát! Napi vízszükségletünk 1-5-2 liter, ami a nyári forróságban, vagy intenzív testmozgás során ennek akár kétszerese is lehet. A tiszta, szűrt víz a legmegfelelőbb hidratáltságunk megőrzésére, de az ebből készült tea, limonádé, vagy akár leves is megfelelő alternatíva lehet.

 
A víz szépségünket is segít megőrizni. Javítja a vérkeringést, belülről tölti fel a ráncokat, fiatalosabbá téve ezzel az arcot.

 

Ne várjuk meg, amíg szomjasak leszünk. Igyunk óránként egy nagy pohár szűrt vizet és ezzel máris sokat tettünk egészségünkért, jó közérzetünkért és szépségünkért is. A vizespoharat, palackot vagy a vízszűrő kancsót mindig tartsuk szem előtt és elérhető távolságban, így biztosan nem felejtünk el inni.

 

Íme néhány jó módszer arra, hogy elegendő mennyiségű vizet igyunk a nap folyamán:



Reggel, felkeléskor!

 

Ébredés után rövid időn belül igyunk meg egy nagy pohár tisztított vizet, így pótolhatjuk az éjszaka elvesztett folyadékmennyiséget.

 

Igyunk folyamatosan, ne várjuk meg, míg szomjúságot érzünk!


Figyeljünk a testünkre, jelezni fogja, ha folyadékra van szüksége! Még jobb, ha nem várjuk meg, míg szomjasak leszünk, hanem hamarabb kortyolunk a vízből.

 

 

Akkor is igyunk, ha éppen megyünk valahova!

 

Agyunknak óránként kb. 250 ml vízre van szüksége, ezért mindenhova vigyük magunkkal a vizeskulacsot vagy palackot. Kis kortyokban fogyasszuk, de minél gyakrabban.

 

 

Szénsavmentes az igazi :)

 

Legjobb, ha szénsavmentes vizet iszunk. A szénsav felesleges és negatív hatással van teljesítőképességünkre, hiszen szervezetünknek semlegesítenie kell az anyagcsere során keletkezett széndioxidot.